yet another IRC game

Playing magic on IRC are sweet, way sweeter then cocatrice, apprentice or MWS if you play vs somebody you trust. If you want to hang out with us, or even battle some magic over IRC vs me or Xerent all you need is your deck and an IRC client.

Recommended IRC clients.

Windows: mIRC
Linux: x-chat
MAC: Colloguy

Server: Efnet
channel: #Svenskamagic or #oldschool-mtg


And here you have the game. sweet 50 minutes game. =)


<xerent_> cjva
<cjva> xerent_,
<xerent_> spela lite ircmagic?
<cjva> sure
<cjva> jag behöver ändå lite pause i mitt arbete. =)
<cjva> udda/jämt?
<xerent_> vänta, ska flytta mig :D
<cjva> oki doki
<cjva> jag har rullat tärning, blandat och dragit iaf. =9
<cjva> och satt på Kjell Höglund som bakgrundsmusik
<cjva> nu blir det åka av!
<xerent> :D
<xerent> jag är barnvakt vid sidan av, om jag är oresponsiv
<xerent> hon ritar på papper nu och ser på tv
<cjva> oki doki
<xerent> udda
<cjva> jag rullade 3
<cjva> du väljer
<cjva> fan va du ska gissa rätt jämt
<cjva> =)
<xerent> vill börja!
<cjva> gl
<xerent> hf
<xerent> keep!
<cjva> keep
<xerent> swamp, mox pearl, sol ring, go !
<cjva> shit
<cjva> draw
<cjva> Island
<cjva> go
<xerent> untap
<xerent> draw
<xerent> mishra
<xerent> go
<cjva> draw
<cjva> Island
<cjva> go
<xerent> untap, draw
<xerent> plains, jade statue
<cjva> !jade statue
<Datatog> Jade Statue {4} |Artifact| 2: Jade Statue becomes a 3/6 Golem artifact creature until end o'combat. Activate this ability only during combat. · 9ED-R,A-U,B-U,U-U,Vin,Leg,Mod,Cla
<cjva> tap, tap, mana drain
<xerent> ok
<xerent> hugger med mishra, allt nedtapat
<cjva> oki, 18
<xerent> go
<cjva> draw
<cjva> Island
<cjva> Spelar Icy Manipulator med Mana Drain mana
<xerent> ok
<cjva> go
<xerent> untap
<xerent> draw
<xerent> tappar mox, plains -> disenchant i icy
<cjva> tap U U, Mana drain
<xerent> ok
<xerent> betalar B, slår med mishra
<cjva> nope, tappar mishra med sista U och Icy efter du aktiverat. =)
<xerent> mm
<xerent> go
<cjva> untap
<cjva> draw
<cjva> Time Walk med U och 1 drain mana
<xerent> ok
<cjva> har du något upptappat?
<xerent> sol ring
<cjva> tappar den med Icy och sista drain manan då. =)
<xerent> ok
<cjva> tar min nästa tur
<cjva> untap
<cjva> draw
<cjva> Island
<cjva> go
<xerent> värt
<xerent> untap
<xerent> draw
<xerent> plains
<xerent> tappar för W,B,2 -> icy manipulator
<cjva> tap UU c-spell
<xerent> ok
<xerent> go
<cjva> inte slå med mishra?
<cjva> =P
<cjva> untap
<cjva> draw
<cjva> go
<xerent> var du nertappad :D
<cjva> nej
<xerent> precis
<cjva> hade UU och icy uppe
<xerent> mm
<xerent> untap
<xerent> draw
<xerent> city of brass
<xerent> go
<cjva> draw
<cjva> Island
<cjva> go
<xerent> draw
<xerent> the tabernacle at pendrell vale
<xerent> go
<cjva> draw
<cjva> go
<xerent> draw
<xerent> scrubland go
<cjva> draw
<cjva> Island
<cjva> go
<xerent> hur många islands har du nu
<xerent> draw
<cjva> 6
<xerent> mishra!
<xerent> go
<cjva> draw
<cjva> go
<xerent> jag har 1 mox pearl, 2 plains, 1 city of brass, 1 swamp, 1 sol ring, 1 scrub land och 1 tabernacle + 2 mishra i spel
<xerent> draw
<cjva> ok
<cjva> jag har 6 Island 1 Icy Manipulator
<cjva> och 6 kort på hand
<xerent> tappar swamp, mox, plains plains -> the abyss
<cjva> tap UU Mana drain
<xerent> ok
<xerent> jag vill gå in i combat
<cjva> ok
<xerent> tappar sol ring
<xerent> tar en mana för att göra en mishra till creature
<xerent> svar?
<cjva> nej, säg till innan du vill gå in i declare attackers
<xerent> gör den andra till creature
<xerent> går in i declare attackers
<cjva> 2 sec
<cjva> som svar på att du gör den andra till creature så tappar jag ner den som redan är gjord till gubbe
<xerent> meh jag frågade ju om svar :P
<xerent> men låt gå då.
<xerent> slår för 2
<cjva> jo, men jag ville inte svara på den första
<cjva> jag ville svara på den andra
<cjva> =)
<cjva> (16)
<xerent> go
<cjva> untap
<cjva> draw
<cjva> tap UU + 4 drain mana (från abyss)
<cjva> Braingeyser i mig för 4
<xerent> m
<xerent> visst
<xerent> verkar bra
<cjva> draw draw draw draw
<cjva> Island
<cjva> hur mkt mana har du uppe?
<xerent> 1 scrubland, 1 cob, 1 sol ring
<cjva> Tap UU Howling Mine
<xerent> ok
<cjva> go
<xerent> untap
<xerent> draw
<cjva> ett till
<xerent> draw igen då
<cjva> =)
<xerent> tappar två bita
<xerent> vita
<cjva> ok
<xerent> disenchant i icy
<cjva> ok
<xerent> kort på hand?
<cjva> 7
<cjva> tre U uppe
<xerent> tappar allt
<xerent> mind twist på 7
<cjva> Power Sink. x=2
<xerent> =)
<xerent> go
<cjva> untap
<cjva> draw draw
<cjva> Island
<cjva> Stasis
<xerent> ok
<cjva> go
<xerent> draw draw
<xerent> go
<cjva> uppkeep, betalar U
<cjva> draw draw
<cjva> Island go
<xerent> draw draw
<xerent> 6 kort på hand, go
<xerent> och jag ligger på 19 förresten, pga CoB
<cjva> ok
<cjva> betalar U
<cjva> draw draw
<cjva> Strip Mine, Mox Sapphire
<cjva> go
<xerent> draw draw
<xerent> swamp, 7 kort på hand
<xerent> go
<cjva> betalar U (sapphire)
<cjva> draw draw
<cjva> vill gå in i dicsard
<xerent> ok
<cjva> stasis, Icy
<cjva> go
<xerent> draw draw
<xerent> mishra
<xerent> discardar en wrath of god
<xerent> go
<cjva> ok
<cjva> betalar u
<cjva> draw draw
<cjva> Island
<cjva> tappar strip och U
<cjva> Howling Mine
<xerent> ok
<cjva> go
<xerent> vad har du upptappat?
<cjva> 4 Island
<xerent> draw draw draw
<cjva> samt 2 Howling Mine och 1 stasis
<xerent> plateau
<xerent> mox jet
<xerent> ok?
<cjva> ok
<cjva> du har 3 uppe nu va?
<xerent> fyra
<cjva> ahh, mishra också
<xerent> mishra, swamp, jet, plateau
<xerent> diskar en wog till :)
<xerent> go
<cjva> EOT, Boomerang i min stasis
<xerent> ok
<cjva> untap
<cjva> draw x 3
<cjva> Island
<xerent> ok
<cjva> Strippar Tabernacle
<xerent> ok
<cjva> tappar UU, stasis
<xerent> ok
<cjva> Tappar UU och Sapphire, Time Elementa
<cjva> l
<xerent> ok
<cjva> go
<xerent> eot
<xerent> tappar plateau
<xerent> plog i elemental
<cjva> !swords to plow
<Datatog> Swords to Plowshares {W} |Instant| Exile target creature. Its controller gains life equal to its power. · 4E-U,A-U,ATH,B-U,BRB-U,CSP-TD,DDF-U,FNM-P,IA-U,ME2-TD,ME2-U,ME4-U,RV-U,TD0,U-U,Vin,Leg,Cla,IABC
<cjva> ok
<xerent> draw x 3
<xerent> city of brass
<xerent> diskar jayemdae tome
<xerent> go
<cjva> ok
<cjva> betalar U
<cjva> draw x 3
<cjva> Island
<cjva> tappar U, Sol Ring
<xerent> ok
<cjva> Discard?
<xerent> jag diskade en tome
<cjva> jo, men jag vill gå in i discard
<xerent> sure
<cjva> discardar Power sink
<xerent> okej
<cjva> go
<xerent> värt att tappa sol ringen
<xerent> draw x 3
<cjva> spelade sol ring alltså. =)
<xerent> aha
<xerent> spelar scrubland
<xerent> diskar två wrath of god
<cjva> ok
<xerent> go
<cjva> betalar U
<cjva> draw x 3
<cjva> Island
<cjva> vill gå in i discard
<xerent> ok
<cjva> discard, time elemental, stasis
<cjva> go
<xerent> ok
<xerent> draw x 3
<xerent> tappar scrubland mishra mox och swamp -> armageddon
<cjva> hur mkt kvar uppe?
<xerent> cob
<cjva> en city of brass?
<xerent> ja
<cjva> tappar island, sol ring. Power sink x=2
<xerent> tar en skada
<cjva> ok
<xerent> spelar tabernakel
<cjva> ok
<xerent> diskar en abyss
<xerent> go
<cjva> betalar u
<cjva> draw x 3
<cjva> Island
<cjva> tappar UU
<cjva> Howling Mine
<xerent> ok
<cjva> go
<xerent> jag funderar på om det är något sätt jag kan vinna detta på =)
<cjva> har UUU uppe
<xerent> draw x 3
<cjva> ett till
<cjva> 3 howling mine i spel
<xerent> black lotus
<xerent> saccar för vit
<xerent> mana vault
<cjva> ok
<xerent> swamp
<xerent> land tax, 1 vit kvar i polen
<cjva> du skulle dra ett kort till btw
<cjva> ok
<xerent> drar väl ett kort till då :P
<xerent> hur många länder har du?
<cjva> 3 island upptappat, 14 Islands totalt
<xerent> jag har också 14 länder ;p
<cjva> kul spel. =)
<xerent> mm
<xerent> jag tänker
<cjva> np
<xerent> (det går långsamt)
<cjva> hur många kort har du kvar i din lek?
<xerent> 18
<cjva> ahh, jag har 16
<xerent> jag använder vita manan och tappar mitt swamp
<cjva> ok
<xerent> balance!
<cjva> kort på hand?
<xerent> 6
<xerent> HAHA
<xerent> du måste diska ETT kort
<xerent> !
<xerent> ?
<cjva> jo
<cjva> balance är ok
<xerent> helt klart värt
<cjva> discardar 1 counterspell
<xerent> go
<cjva> EOT boomerang i min stasis
<xerent> =D
<cjva> ok?
<xerent> jadå
<cjva> untap
<Akisto> spelar ni ircmagic?
<xerent> inga kontringar i den här leken
<cjva> japp
<Akisto> rofl
<xerent> Akisto: precis
<cjva> irc 93/94
<cjva> =)
<cjva> draw x 4
<cjva> Island
<xerent> cjva: spela feldons cane nu nån gång
<cjva> tappar Sol Ring, Mox Sapphire
<cjva> stasis, feldones cane
<xerent> :D
<xerent> scoop
<xerent> bräda och nästa?
<cjva> w00p w00p
<cjva> nej, måste plugga nu
<xerent> ok
<cjva> tog ju 50 minuter typ. =)
<xerent> två dryglekar mot varandra =)
<cjva> aiht
<cjva> aight
<cjva> ska bli så kul på warm up turneringen
<xerent> :/
<cjva> dryga sig med stasis och förhoppningsvis vinna chaos orb
<cjva> =)
<xerent> önskar jag kunde vara där :P
<cjva> flytta till gö-la-borg

Kommentarer

  1. Svar
    1. haha, yea. We play over irc sometimes. Best way to play with the pimp when you live far from eachother. =D

      Radera

Skicka en kommentar